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R/C 機資材

배터리관리와 LRP변속기 관리

Guidelines on handling Intellect Sub-C NiMH pack :
1. Charge the battery with quality charger, and max. current 3~4A.

2. Charging cut-off setting : Peak voltage = 5mV per cell, Temperature <55ºC,
    and best with timer.
   [Example on Peak voltage calculation : 6-cell pack = 5mV x 6 = 0.03V]

3. The battery can offer high current discharge, and be good for the level of
    10A+ (with Tamiya plug).

4. If you expect to leave the battery idle for >2 weeks, charge it for 1/3 capacity
    (say, 3A for 20 minutes)

5. Avoid to store the battery in hot & humid environment. Best temperature
    would be around 20~25ºC.


우선 브러쉬리스 시스템을 사용할때 적정기어비를 찾아야 합니다.
변속기의 온도를 재실때 80도 ~ 85도 정도의 온도가 나오면 적절한 온도이며 만약 90도 이상의 온도가 나오면
높은 온도로 변속기에 손상이 있을 수 있으므로 기어비를 바꾸시는 것이 좋습니다.
한국의 레이스트랙은 유럽의 트랙보다는 작고, 일반 작은규모의 레이스트랙보다는 국내 트랙이 넓기때문에
LRP브러쉬리스 변속기 메뉴얼에 들어있는 적정기어비의 중간값을 기본으로 사용하시면 좋을 것 같다고 합니다


ps. 둘다 매뉴얼에 있는 내용을 블로그로 담아 봄!